<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">No to máte pravdu. Zvlášť když v létě je
        běžné, že v noci, berou někdy chvilkově střídače přes 80A.</font></p>
    <p><font face="Arial">Já vlastně netušil, že ty měniče budou tak
        úsporné. Mě se hlavně nelíbilo to vysokonapěťové řešení s
        potřebou blancovat panely a s rizikem úrazu. Tlustší dráty mi
        nevadily. Ale uznávám, že ty moje střídače mají horší účinnost,
        když mění z 80VDC na 230AC. Ale zase nemám žádné ztráty v
        nabíječi, protože žádný nemám. Dnes, kdy už jsou panely čisté,
        jsem udělal pokus: Protože měniče mají MPPT, a baterky mají
        momentálně 77.46V, odpojil jsem je a proud šel z panelů přímo do
        střídače (jen jednoho, zbylé dva jsem vypnul). MPPT ve střídači
        nastavil napětí na panelech na 79.1V. Pokud tedy za normálního
        režimu jsou přímo připojené k baterkám, jsem v téměř v bodě
        největšího výkonu.</font><br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 8.12.2023 v 9:07 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:2822a4a3-853d-b839-e12e-542b383d9878@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      To mě opravdu upřímně rozesmálo, jak se baterky nabíjí 74mA a
      střídače berou 6mA. :-)<br>
      Já vím, že máte hodně úsporné měniče a že to tak skutečně je.<br>
      Ale jsou to tak legrační údaje (vzhledem k jinak běžným hodně
      tlustým proudům), že to působí komicky.<br>
      <br>
      To Vaše uspořádání s extrémně úspornými měniči má rozhodně něco do
      sebe.<br>
      <br>
      PL<br>
      <br>
      ********************<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 8.12.2023 v 8:58 Martin Záruba
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:27624a05-9503-a589-e434-0bd11ce220eb@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <p><font face="Arial">Obávám se, že je to konstrukční závada. Já
            měl teď týden všechny panely tak zapadané sněhem, že každý
            string dával cca 10mA, tedy téměř nic. Střídače GWL byly
            zapnuté, svítil display a ze sítě každý bral 6W. Ze
            stejnosměrné části pak bral každý cca 2mA. Protože 8 stringů
            dodávalo cca 80mA a střídače braly 6mA, rozdíl 74mA nepatrně
            dobíjel baterky. Za týden napětí na celé baterii, která měla
            77.02V vzrostlo na 77.09V. Na BMS pouze svítí ledka zapnuto
            a funguje BT komunikace, ze které vyplývá rozváženost celé
            baterie (24 článků LiFePo) o 6mV. Balancování se vypnulo.<br>
          </font></p>
        <p><font face="Arial">Já vůbec nemám možnost dobít baterku ze
            sítě. Nenapadá mě taky proč?</font><br>
        </p>
        <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>