[OT] Jakou klimatizaci?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Prosinec 4 21:45:39 CET 2023

Ten kondenzát je úplně měkká voda bez vápenatých solí. Tak je možná
škoda to vylívat, a raději použít?
Já zatím klímu nemám (proto sem píšu), ale tím kondenzátem mě zásoboval
soused ze své klímy.
Používám to jako technologickou vodu na práci s PCB, žena na mytí oken,
do ostřikovačů atd. I pro dolití do topení jsem to jednou použil.

Třeba vodu z kondenzačního kotle používám na splachování.
Zalévat by s tím taky určitě šlo, hlavně plodiny, co mají rády kyselo.
Ale zrovna z topení je to ve špatném čase.
Aby zůstal "v rodině", tak jsem jednou kondezát použil i na dolití do
topení.
A mimochodem má docela příjemnou chuť. Jako taková hodně zvětralá
soda/sifón.

Po diskusi zde v konferenci i po soukromých mailech použiji (zatím?) jen
singlesplit.
Připojím to tak, že to vytáhnu nahoru do půdního prostoru. Tam už s
délkou ani průměrem trubek a izolace nebude problém.
Ale znamená to čerpadlo na kondenzát.

Na střeše mám málo místa (solár). Musím to připlácnout na jeden z
komínů. Buď směrem na JJZ (lepší pro topení) nebo SSV (lepší pro chlazeni).
Asi zvolím ten JJV, protože v létě budu mít asi elektriky ze soláru
dost, tak mě účinnost tak trápit nebude. Ale v zimě budu topit částečně
i za peníze.

Vzpomněl jsem si, že jsem kdysi viděl nějaké video od borce (Čecha),
který připojil k vnější jednotce klímy nějaký DIY výměník do vody.
Zkusím to pohledat. Třeba někdy do budoucna, až nebude co dělat...

Ještě jednou díky všem za informace.

PL