kviz - tolerancia rezistorov (+listovica)

balu balu na k-net.fr
Neděle Srpen 27 11:59:01 CEST 2023

ono je tam trochu viacej a ide hlavne o presne a velmi presne obvody.
Vyuzitie statistickej vyhody pri pouzivani suciastok rovnakeho typu a
rovnakej hodnoty. Kazdy kus je trochu iny, ma trochu inu teplotnu
charakteristiku, trochu inak starne.

Worst case je samozrejme, kompenzuje sa kalibraciou. Ale s rovnakym
materialom sa da urobit lepsie, alebo s pouzitim vacsieho mnozstva
vyrazne lacnejsich suciastok sa daju niektore problemy vyriesit rovnako
dobre ako s pouzitim dvoch velmi drahych suciastok.

Nebavime sa o delici pre blikac s 555, tam to samozrejme nema zmysel.

b.