Re: soláry - info

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Srpen 24 16:27:39 CEST 2023

Díky za informace.

Že se musí HDO přepojit je jasné. Mělo by tak být namalované už ve Vašem
projektu (pokud ho máte).
Mimochodem - chcete-li, tak mi pošlete svůj projekt a případně fotky prvků.
Jak si to stavím sám, tak jsem si tomu napřed nečetl předpisy. A teď
funguju jako revizák-amatér. ;-)
Zkoukl jsem 3 elektrárny svých kamarádu. Chyby jsem našel na každé.
U dvou z nich docela zásadní, takže to kámoši omlátili o hlavu
dodavateli a ten jim tam zrovna v těchto dnech montuje jiné prvky.

O nastavení pevných dob spínání 2-tarifních připojení jsem už také
slyšel a nechtělo se mi tomu věřit. Ale když to teď potvrzujete i Vy,
tak to tak asi fakt bude.
Tedy začínat budování chytré sítě tím, že napevno zafixuji doby spínání
velkých odběrů - to musela vymyslet dost velká hlava,
Je ale možné, že to bude závislé na distributorovi (ČEZ vs. EGD vs. PE).
Možná v EGD nedělají takoví blbci.

Co je docela zásadní informace je, že když máte druhý EAN (výrobní), tak
musíte mít zajištěného odběratele (pokud vyrábíte do sítě), jinak
následuje pokuta.
U nás (rajón EGD) to funguje tak, že jsem podal žádost o připojení, což
by mělo předcházet stavbě. A ihned v té smlouvě, kterou mi to povolili,
mi přidělili i výrobní EAN.
Mám pocit, že jeden z kamarádů, který FVE už má 1/2 roku, to má taky
tak. Ale nemá žádnou smlouvu o odběru. Přetoky pouští do sítě zadarmo.
To by bylo slušné překvapení, kdyby mu za to někdo dodatečně naúčtoval
nějakou pálku.
Ale opět to může být specifikum ČEZ u Vás a EGD u nás.

K tomu solárnímu baronství: bydlím ve vilové čtvrti, máme tady i vlastní
trafačku.
Kolem se začaly množit FVE jako houby po dešti. Jen ve svém okolí jich
vidím 5, zrovna dneska jednu budují na baráku naproti.
Tak asi budou muset to trafo v trafačce otočit naopak, řekl bych.
Říkal jsem si, že když si pořídím solár, tak mou produkci určitě někdo
spotřebuje hned na naší větvi z trafa. Ale když se to tak množí, tak už
si tak jistý nejsem.
Je to ale samozřejmě ovlivněni tím, že je to vhodná lokalita.

PL