soláry - info

Čtvrtek Srpen 24 15:04:37 CEST 2023

Dobrý den,

dnes mi pán od ČEZu vyměnil elektroměr a tak jsem ho trochu vyzpovídal.

1. spínání HDO - měl jsem obavu, že když bylo dosud v elektroměrovém
rozvaděči zadrátované, že HDO se spíná z přijímače HDO a nově to bude z
elektroměru, zatím co z přijímače HDO se teď bude vypínat FVE, že to
bude ve výsledku přehozenné. Tak né, přepojil mi to, abych to měl stále
na stejných drátech.

Vždycky jsem si myslel, že spínání HDO musí být na základě signálu HDO a
bylo mi divné, že to je každý den stejné. Teď, když se to spíná z
elektroměru, jsou tam prý nastavené nějaké pevné časy a dají se dokonce
někde na webu ČEZ distribuce najít.

Ohledně přetoků - jak mě solární firma varovala, jakou budu platit
pokutu při předčasném spuštění, říkal že dokud tam byl dvoukvadrantový
elektroměr, nemají to jak zjistit. Pokud někdo dělá soláry a má už 4Q
elektroměr, kde je to vidět, taky to neřeší. Když mi firma FVE
vyřizovala, řekli mi, že přetoky není potřeba blokovat, že mám kdesi ve
smlouvě, že to ode mě odebere ČEZ. Říkal mi že to sice jo, ale pokud si
nezařídím něco dál, bude to ode mě odebírat zadarmo.

Změna nastane hned, jak si vyřídím EAN pro výrobu. Hned jak mi EAN bude
platit a nebudu mít zajištěné, aby ode mě někdo energii kupoval, začnou
mě za dodanou energii pokutovat.

Zatím mám přetoky zablokované. Takže teď si v klidu mohu vyřídit EAN,
zajistit komu budu energii dávat a asi pak teprv přetoky odblokuju. A
stane se ze mě solární baron :-)

Taky jsem se ho ptal, kdyby se dělaly soláry u přítelkyně, která má
elektroměrový rozvaděč na baráku, jestli se musí elektroměrový rozvaděč
stěhovat na sloupek. Prý nemusí. Pokud vyhovuje připojovacím podmínkám,
není problém.

Anděl