OZ zapojeni, funkce

wek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 21 23:53:37 CEST 2023

[preposielam]

Dobry vecer,

ja si myslim, ze ten obvod je vytrhnuty z "kontextu" a bolo by dobre vediet nieco o obvodoch na vstupe toho OZ, ako aj dalsie obvody na vystupe toho OZ. To by mohlo napovedat o obvode a funkcii trochu viacej... Alebo aspon vediet nieco o signaloch na vstupe a vystupe v dalsich obvodoch. A ak to funguje ako zosilnovac sinusu, ktory limituje do trojuholnika, tak to moze byt kludne aj nejaky detektor chyby.

A.

Čerti vědí jak tam ten trojúhelník vznikl, ale mám takový dojem, že je
to nějaká principiální chyba. Když tak vzpomínám na doby dávno minulé,
takhle nějak se dělal naopak sinus z trojúhelníku. Je dost ošidné si
představit co se děje v nelineární zpětné vazbě, tak jsem to také zkusil
nasimulovat (s idealizovaným OZ) a chová se to docela mravně, slovo
"omezovač" na to docela sedí. Takže opravdu je to spíš převodník
trojúhelníku na sinus (těch bodů zlomu by tam muselo být víc) než naopak.
Můžu se samo sebou mýlit, ale takto mi to dává o něco větší smysl.

Mrazík