Re: Mechanické montážní komponenty pro fotovoltaiku a vedení kabeláže

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Srpen 13 17:20:52 CEST 2023

Díky oběma za informace.

Montuje se masivně a nejsou problémy - napadá mě například:
- největší solární boom byl loni když ceny elektřiny vystřelily do nebe,
a mnoho instalací bylo zprovozněno až letos na jaře (i mí 3 známí s FVE)
- ještě nenastaly vhodné (dostatečně špatné) podmínky
- možná už nastaly, ale zatím se to projevilo jen tak málo, že to není
fatální a tak na to nikdo ani nepřišel

Moje zábradlí se taky nafouklo až po několika letech. I když tam je to
jinak, tam měla voda šanci se kumulovat. Ale zase se tam velmi obtížně
dostávala.

Podle mě voda vleze všude. Ať už deštěm s větrem, nebo třeba jen
kondenzací. Takže spoléhat na to, že tam nebude, je iluze.
Pokud to jsou tyhle profily, tak ty mají 4 nezávislé prostory. Spodní je
otevřený dolů, tam není problém. Ale pokud se něco přes koncovku dostane
do těch dvou vnitřních, tak voda nemá kam uniknout.
A do té otevřené části nahoře se dostane zcela určitě.
https://www.ehlinik.cz/al-profil-solar-40x40-economy/pro-OG6U100101.html

Takže já tam rozhodně aspoň navrtám odvodňovací otvory 5-6mm. Ale
problém je dostat to z toho horního prostoru, ze kterého to otvorem
poteče do toho vnitřního.

Pokud by se dal profil našikmo, tak to problém řeší. Ale bylo by to hnusné.

Z těch uzavřených jeklů chci udělat kolejnice, které budou kryté jen
částečně. Vždy metr krytý, metr volný. Na této části střechy jsou panely
postaveny našikmo, tak musí mít mezi sebou odstupy.
Tam, kde budou doražené panely u sebe, tam použiju ty zmíněné hliníkové
profily, ale s dodatečnými dírami.

A k té obavě pana tchána: ano, sladit to přesně není sranda. Navíc tady
už bude hrát roli i různá tepelná roztažnost hliníku a oceli (roztažnost
hliníku je cca 2x větší, tak není problém kombinací si vyrobit něco jako
bimetalový teploměr).
Proto jsem si k tomu navrhl mezikusy, kterými to můžu na střeše
doštelovat v rozsahu cca +-15mm v osách X i Y.
Ale inspirovala mě ta Vaše věta "... plánoval jak nahoru dáme jekl/vinkl
...". U oceli by skutečně možná stačil vinkl, se kterým by se dělalo
mnohem líp a nikde by voda nestála.

Zatím si můžu poskakovat po střeše jak se mi zlíbí.
Ale klidně se může stát, že třeba za 10 let se budu šontat o berlích a
na střechu už nevylezu.
Tak to raději udělám hned na první dobrou tak, abych omezil případné
problémy do budoucna. Raději to přehnat s ochranou, než si pak trhat
zbytek vlasů.
Nepamatuji si, že bych někdy litoval, že jsem něco dělal zbytečně. Ale
už mockrát jsem si vyčítal "... proč já osel jsem to tehdy neudělal líp
...".

Díky.
PL