Re: problem dc/dc menic 2-4V na 5V s AP3015 občas se nerozjede

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Srpen 13 10:01:54 CEST 2023

Pracovní cyklus vypadá takto:
1. Čekání na pokles Vfb pod Vref-Vhyst
2. Zapnout
3. Čekání na překročení limitu
4. Vypnout
5. Počkat 400 ns
6. goto 1

Pokud vnější příčina zabrání překročení limitu, zasekne se na bodu 3.
A ten limit může být v případě bez A, na který byl dotaz, až 400 mA.
Návrh obvodu s tím tedy musí počítat, když ne, tak se někdy zasekne.
Případně se některé kusy někdy zaseknou.
Taky s tím musí počítat cívka, tedy aby měla saturační proud nad 400 mA.
Jinak to prozměnu někdy shoří.

Normálně to probíhá takto:
Dejme tomu, že tam pustíme 2 V a L je 10 µH dle obrázků 14 a 15.
Od bodu 2 proud roste rychlostí 2/10 = 5 A/µs = 5 mA/ns.
Pokud běží v diskontinuálním režimu, nebo je to začátek, tak za 350/5 =
70 ns dosáhne nominálního limitu a jde se na bod 4. V kontinuálním
režimu proud cívkou již procházel, takže to bude trvat kratší dobu.
Nyní je vypnuto, proud prochází přes D1 a klesá (tedy pokud je
Vout>Vin). Zároveň běží bod 5.
Za 400 ns skončí 5 a v rámci 1 se hned, nebo za nějakou dobu jde zase na 2.

PH