OT: jake UPS k lednicce/mrazaku?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Srpen 8 11:31:02 CEST 2023

On Sun, 6 Aug 2023, sam.hw wrote:

> [...]
> akustika: pri vyplem sitovem napeti, at probuh nepipa!
> hmotnost: at nevazi tunu - umistena by mela byt nasamotne lednicce.
> dodatecne udelat jenom zalohovany okruh pro lednicku uz bohuzel nejde udelat - i kdyz by to bylo nejelegantnejsi, v technicke mistnosti by na UPS misto bylo.
> zalohovat cely kuchynsky okruj je zas asi problem, protoze tam je i rychlovarna konvice, nebo mikrovlnka. nevim, jestli nevadi vetsi odber pri pritomnosti sitoveho napet.
>
> 24h zalohovani lednicky postaci - chystam jeste watch-dog, co mi posle
> sms a mam do te doby koho poslat vyzjistit stav veci.

Ja bych sel cestou menice + akumulatory, udelat na to nejakou skrinku.
To na zalohovani mensiho vykonu po delsi dobu vychazi financne lepe nez
klasicka UPS.

Takovy 1200W menic :

  https://www.abctech.cz/zalozni-zdroj-mhpower-mpu-1200-12-ups-1200w-cisty-sinus-12v_d36385.html

by mohl lednickovy kompresor dat. Pri vypadku napeti pipne a pak je ticho,
kdyz neni moc zatizeny vetrak nespusti, ale pak pri dobijeni aku vetrak
jede.

Jen co pamatuju tak lednicka sezere cca 1kWh denne , to je jedna AKU
bedna 10x12V 9Ah a to kdyz jsou nove. 4 roky stare aku budou mit pulku
takze aspon 20x 12V 9Ah aku a to je tak 50kg... Mozna tedy bednu pod
lednicku - lednice bude trochu vys a menic s AKU pod lednici. Idealne
se supletem aby se to pro servis dalo povytahnout..