Re: OT Spotové tarify

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Srpen 5 18:11:39 CEST 2023

Na FELu měli kdysi nějaký studentský projekt s elektrickými, nebo
vodíkovými auty a na jeho stránkách byla velmi podrobná sekce o
akumulátorech, vodíku, poalivových článcích, ... Bohužel mě tehdy
nenapadlo si to vysosat.

K vodíku byl závěr ten, že účinnost závisí na proudové hustotě, může být
dost vysoká (celkem snadno 70 % elektřina-vodík-elektřina), ale když se
to má narvat do auta, tak se v důsledku požadavků na výkonovou hustotu
shora přiblíží k 50 %. A pak přijde druhé snížení v důsledku skladování
H2, ale zase hlavně kvůli rozměrům, nejhůř dopadlo zkpalnění, tam byla
ztráta 50 % spalného tepla.

Takže pro skladování energie v malém stacionárním úložišti by neměl být
problém. Když by to zabralo celou půdu, tak asi i nad 70 %.

PH