zapojeni proudoveho chranice

Pondělí Říjen 17 09:58:16 CEST 2022

Přidám se se svou troškou do mlýna: fall-down efekt se dostaví také když je
nějaký "total chaos" v rozvaděči. Typicky někdo připojí nový kabel - fázi
za hránič, ale N-vodič před něj, prostě na nějaký N-můstek. To jsem zažil,
pak někdo v dílně zapnul brusku a chránič spadnul. Když je tam těch modrých
můstků několik, tzn. některé před chrániči, některé za nimi, chybu vyrobíte
snadno.

Ale chránič může padat i když je všechno zapojené správně - některá
zařízení jako frekvenční měniče, serva nebo průmyslové roboty ho můžou
shazovat, jsou pak speciální typy chráničů za speciální ceny. V praxi je
jednodušší taková zařízení nenapájet z chrániče, obvykle k tomu ani není
důvod, stroj má napájecí kabel připojený do svorkovnice v napájecím
rozvaděči. (Problémy samozřejmě nastávají, když pro napájení stroje
použijete zásuvku na zdi, která je za chráničem.)

P.K.