Re: OT: Cestování vlakem v polsku - odcestováno

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 18 12:36:03 CEST 2022


Motor zřejmě dělala jiná fabrika než zbytek lokomotivy...

PL

**********************

Dne 18.7.2022 v 6:52 Petr Zapadlo napsal(a):
> Já slyšel legendu o německém ponorkovém motoru, který byl pravzorem 
> pro motor Sergeje. Co je ale fakt, který potvrzoval táta, co dělal 
> celý život nejprve v ŽOS Nymburk a následně v Přerově,  tak na motoru 
> byly matice na 13 klíč a na zbytku lokomotivy 14.
>
> To by o nějakém kopírování svědčilo :-)
>
> Petr
>
> Dne 18. 07. 22 v 2:20 Petr Labaj napsal(a):
>> Tahle městská legenda o bezhlavém kopírování Rusů se vyskytuje na 
>> internetu odjakživa a v mnoha podobách.
>> Třeba že kopírovali americký bombardér, a zkopírovali ho i s ojetýma 
>> gumama.
>> Nebo další varianta, že na sedadle nechal pilot foťák, tak 
>> okopírovali i ten foťák.
>>
>> Rusové odjakživa měli a asi pořád mají problémy třeba s 
>> technologickou disciplínou.
>> Ale myslím, že rozhodně nemají problém s tím, že by byli techničtí 
>> idioti.
>>
>> K dvoutaktům: u hodně velkých dieselů to myslím není až tak 
>> neobvyklé. Nakonec největší motory pro zaoceánské lodě jsou často 
>> 2-takty.
>> Nevím ale, kde je hranice "velký motor" a "hodně velký motor". Tj. od 
>> jaké velikosti už je ten 2-takt na místě.
>>
>> PL
>>
>> **********************
>>
>> Dne 17.7.2022 v 22:43 Vláďa Anděl napsal(a):
>>> Ohledně těch Sergejů - opravovaly se v ŽOS v Nymburce. Sergej jako 
>>> jediná mašina používal olověné startovací baterky, jinak všude jsou 
>>> NiCd. Formování nové baterky byl obřad na týden. Říkalo se (neviděl 
>>> jsem to), že tam byly úseky, kde byly kabely tažené mezi přepážkama 
>>> a utěsněné vývodkama. Prý proto, že jak Rusové dostali po válce 
>>> dokumentaci od anglického ponorkového motoru, opráskli to tak 
>>> dokonale, že kde byly v ponorce vodotěsné přepážky, udělali je tam 
>>> taky :-)
>>>
>>> Anděl
>>>
>>> Dne 17.7.2022 v 22:18 Petr Zapadlo napsal(a):
>>>>
>>>> Na nákladních vlacích jsem často viděl Sergeje, to mě překvapilo 
>>>> hodně, jejich dvoudobé diesely jsem měl jako etalon neúspornosti a 
>>>> antiekologie.  Jestli u nich proběhla nějaká rekonstrukce nevím, 
>>>> čísla jsem nezachytil.  Ale kouřilo jim to taky slušně.
>>



Další informace o konferenci Hw-list