[OT] vyber elektrocentraly

Josef Zeman jozem na volny.cz
Čtvrtek Říjen 7 13:52:34 CEST 2021

Dobrý den

Skokové odlehčení není potíž jen neřízených generátorů. Mám zkušenosti z trochu jiné kategorie. Stroj 130 kVA byl zatížený zhruba 30 kVA, když nastartovaly motorkompresory klimatizací. Ve chvíli jejich připojení kleslo napětí asi o 60 V. Automatika se to snažila vyrovnat, tak generátor přibudila. Jenže to už se motory trochu točily a zhruba desetinásobek jmenovitého proudu už nebraly. Tak napětí vyskočilo k 300 V. Automatika "ihned" odbudila, ale špička o délce desetin sekundy v rozvodu byla. A zvuk stroje to krásně doprovodil prudkým sešlápnutím plynu až na zem ... Vyřešily to softstartéry.

Zeman