[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
Libor Konečný
support na mikrovlny.cz
Sobota Únor 27 16:35:32 CET 2021
Ja hybrid mam od roku 2016
Zvolil jsem MItsibishi Outlander.
Doposud zadna zavada , baterie jeste v zaruce a vsechny sve auta trapim
co to da, na kazdem mam tazne.
Cena je obdobna jako skvely Nissan Leaf, ktery je bateriovy, pujcene
jsem mel pred koupi oba.
Jedinou nevyhodu vidim v tom, ze kdyz vas nekdo z boku nabere, tak je
to totalka.
Hmotnost cca 2 t vidim jako vyhodu, fyzika je neuprosna a pri pripadnem
stretu se kazde kilo pocita.
Kdyz se s tim naucite, pak nemusite slapnout na brzdu a rekuperovat.
Akcelerace uzasna, do mestskeho provozu idealni, lehce polechtate pedal
a jsem za krizovatkou.
Zena s tim vozila deti na stredni, nebot dostupnost vlakem ci busem byla
desna.
Minuly rok uz nabijim z vlastni FVE a vetsinou jsme vzdy do tech 40 km
dojeli. S mym stylem jizdy slapani na podlahu ujedu 30-35km, coz se taky da.
Je to vlastne elektroauto dobijene generatorem pokud dojde baterie.
Motor se pripojuje systemem start stop jen v urcitych pripadech, treba
na dalnici nad 130kmh.
Zadna prevodovka tam neni. Jsou na trhu uz nejaky patek, takze vse je
vychytane.
Co se tyka spolehlivosti, nikdy bych si nekoupil nemecke auto, na to
nervy nemam.
Proc jsem zvolil hybrid, pac jednou tolik na Teslu se mi nechtelo
davat a take hledat nabijecku taky ne, takovy klidas nejsem. Za druhe
mam rad ticho, uz mi staci, ze kdyz byly otevrene skoly, tak kazdy den
vozily samozivitelky sve tluste mamanky az do satny do skoly a to vzdy
musim ten rachot dehtoaut pretrpet. Na svetlech slysim jen rachot
ostatnich. A navic uzasne vypada.
Diky nizkemu tezisti a 4x4 se mi jeste nepodarilo dostat do smyku, sedi
to jak na kolejich.
Hybridem nikoho neobtezuji ani hlukem ani emisemi.
Navic se s tim da dojet kdekoliv daleko cca 2 - 3 krat rocne Praha -OV.
Takze 99% casu se s nim jezdi v dosahu 50 km jen na baterie a energii z
vlastni FVE. Jsem presvedcen, ze ekologicka stopa je nasobne mensi nez
napriklad turbodehet X5, ktery stoji vice nez ten PHEV, nebo muj
prvni a posledni omyl minulosti ML270.
A po 8 mi letech se baterie menit nemusi, to ze ma mensi kapacitu, s tim
lze zit jeste dalsich par let.
Navic benzin nikdy po par letech nebude vypoustet tuny sazi, ktere dnes
nikdo neresi.
Vymena za nove baterie cca 130tisic, coz neni nic hrozneho za 8 let.
U Nissanu Leaf cca 150tisic.
Uz bych ten rachotici 5-tivalec Mercedesu nikdy do baraku nechtel. To
jsou desna auta, koroze snad i zevnitr, spolehlivost hrozna.
Za me s PHEV spokojenost a to jsem sakra narocny na spolehilivost a
uzitne vlastnosti.
Cekam jak se s elektrem vytahnout cinane, ale ta Tesla X mi taky neda
spat, az na tu cenu.
Pokud bude nekdo chtit vedet vice, pripadne se kuknout (az nam padne
korunavirus), tak soukrome na mail.
LK
Dne 27.02.2021 v 14:39 Jan Průha napsal(a):
>
> No protože to má taky ten spalovák a k němu patřičnou převodovku. Což
> u elektroauta odpadá.
> Taky když se podíváte do ceníku, tak Prius plug-in hybrid (o
> mild-hybridu se nemá smysl vůbec bavit) má cenu od 990 000,-, tj.
> reálně někde kolem 1.100.000,-.
> To mi přijde na auto s danou užitnou hodnotou hodně moc.
>
> S tou spolehlivostí nemám nějaký jasný argument. Možná jen to, že to
> není žádná masovka a tudíž vzorek je poměrně malý.
> Ale nešť. Toyoty je spolehlé obecně.
>
> H.
>
> Dne 27.02.2021 v 14:21 Pavel Kadečka napsal(a):
>> Toyota prius je na trhu už dost dlouho a obsazuje přední místa v těch
>> hitparádách spolehlivosti. A k ceně, proč by to mělo být dražší než
>> elektro-only? Má to mnohem menší baterii.
>>
>> P.K.
>>
>> so 27. 2. 2021 v 12:20 odesílatel Jan Průha <jan.pruha na volny.cz
>> <mailto:jan.pruha na volny.cz>> napsal:
>>
>> Hybrid je, podle mého názoru, ekonomicky ještě větší nesmysl.
>> Nejen, že je ještě dražší, ale je to i větší časovaná bomba,
>> protože obsahuje všechny prvky od obou pohonů. Čili dvojnásobná
>> možnost, že se něco rozbije. Navíc to ještě musí fungovat dohromady.
>>
>> Dělá se tam spousta kompromisů, aby se to do toho auta dalo vůbez
>> zamontovat. Něco o tom trochu vím, protože dělám ve firmě, která
>> vyrábí kabeláž, mimo jiné, i pro elektroauta. Včetně HV kabeláže.
>>
>> Jediný racionální důvod pro hybridy je, že si tím automobilky
>> snižují flotilové emise, protože se automaticky počítá s
>> maximálním využitím elektropohonu. Tady je samozřejmě přání otcem
>> myšlenky, viz ta již zmiňovaná nerozbalená nabíječka v kufru po 3
>> letech...
>> A když píšu racionální, tak tím myslím v prostředí iracionálních
>> předpisů a omezení.
>>
>> H.
>>
>> Dne 27.02.2021 v 11:55 Jan Kuba napsal(a):
>>> Taky by se mi líbilo nějaké "hybridní" auto , stačil by mi
>>> elektrický dojezd cca 20 km na cukačky po městě.
>>> Já sice taky mám vše po ruce, ale večer musím občas někam dojet
>>> pro děti ( nechci aby ve tmě večer couraly po městě )
>>> a těch dalších pojížděk je poměrně dost. Pošta , balíky, díly,
>>> nákupy..
>>> No a pokud by člověk jel dál, tak by tomu pomohl ten spalovák.
>>>
>>> Jinak vlastním elektrický scooter. Je to Čína, ale docela pěkně
>>> udělané v takovém stylu 60 let.
>>> Jede to pěkně, zátah při rozjezdu je skvělý. Jenomže jsem na tom
>>> najezdil za 3 roky 400km :-)
>>> Ač je to dvoumístné, tak v zimě s tím děti neodvezu, nákupy a
>>> balíky podobně.
>>> Delší trasy taky ne, ač to má papírově dojezd 80 km, tak se mi
>>> stalo, že jsem neujel ani půlku. Neboť jsem to honil
>>> a na každých semaforech se bavil tím, jak za sebou nechávám
>>> všechny auta..
>>> Jenomže když pak někde člověk zůstane viset, nemá to chybu. Je
>>> to na auto a vozík.
>>> Takže mnohem raději jezdím na motorce, samozřejmě když je teplo.
>>> Navíc si tu jízdu víc užiju.
>>>
>>> sobota 27. února 2021 ok2mtm <ok2mtm na seznam.cz
>>> <mailto:ok2mtm na seznam.cz>> napsal(a):
>>>
>>>
>>>
>>> Za mě v současném stavu techniky jedině hybrid s dojezdem
>>> alespoň 50-100km. Po městě tomu bude hvízdat elektromotor, a
>>> až zrychlím mimo město, tak se zapne motor spalovací v
>>> režimu, kdy má dobrou účinnost a smrad z něj neotravuje mezi
>>> domy. Nesmí to být ale tak, že po několika letech leží
>>> nabíjecí kabel v kufru nerozbalený, protože nabíjení ze
>>> zásuvky je moc pracné.
>>>
>>> Tomáš OK2MTM
>>>
>>>
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>> Bez virů. www.avast.com
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz <http://www.HW.cz>
>>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210227/fd47b0cc/attachment-0001.html>
Další informace o konferenci Hw-list