Zakaz spalovacich motoru

Petr H trit na atlas.cz
Čtvrtek Listopad 19 18:46:21 CET 2020

To se nedalo vydržet, povím Vám to v textu:

Dne 15.11.2020 v 21:50 Standa Palas napsal(a):
> Dobrý den
>
> Myslím, že auta na elektřinu nejsou špatná cesta. Jestli se podaří
> zlevnit baterie, tak po spalovácích ani pes neštěkne. Auto kde nemusím
> měnit olej, nemá spojku , převodovku, výfuk, žádné filtry DPF, vodní
> chlazení, se mi zamlouvá. Jednoduché auto s motory přímo v nábojích
> kol a baterií pod podlahou. Trochu větší elektrokolo. Víc moc netřeba
> Hlavně aby nám výrobci místo jednoduchých elektromobilů nenutili
> pojízdné strojovny s hromadou čidel na každou blbost a s trvalým
> monitorováním online.
Vzhledem k pokusům EU lidem a výrobcům automobily znechutit ta čidla tam
mít budete. To, že se zlevní baterie jste vyčetl kde? Už teď lidé
umírají na otravy lithiem a jinými vzácnými kovy když jsou snižovány
náklady na těžbu. A doposud žádná "revoluční" technologie nepřekročila
svůj stín - rozumějte práh laboratoře, stále se čeká, až bude cestování
auty se spalovacími motory tak drahé, že lidé skousnou ty astronomické
sumy za elektro krámy.
> Vždyť vývoj aut už hezkých pár let v podstatě stagnuje. Spotřeba
> favorita, co jsem s ním jezdil na začátku devadesátejch let nebyla o
> moc vyšší než to s čím jezdím dnes. Princip auta jezdícího na sériové
> výbuchy směsi je už dost vousatý. Proč jsou auta na elektřinu tak
> drahá, nejsem schopen posoudit. Asi to bude hlavně cena baterie, nic
> moc jiného tam ani není.   V okamžiku kdy bude k dispozici baterie
> která je spolehlivá a dlouho vydrží, tak je se spalováky v osobních
> autech konec.

Uložená energie/kg při odpovídající bezpečnosti a následně potřebná
energie na rozpohybování dané hmotnosti. Fyzika Vám do toho hází vidle
už teď, protože cena elektřiny to dorazí, nebo si myslíte, že až bude
řekněme 20% elektromobilů a nebude elektrika pro fabriky, domácnosti, že
ještě někdo bude nabízet dotovanou cenu?

Co se týká vývoje spalovacích aut - diesel dotáhli tak daleko s
účinnosti, že museli přidávat nezávislé topení, Octavia II gen. dokázala
jezdit okolo 4l/100 km, problém byl v NO, ale zase ten si zužitkovaly
rostliny místo hnojiva, nicméně zelení poblouzněnci přsvědčili nepříliš
inteligentní politiky (rozumějte s vysokým EQ, nikoliv IQ) že auto které
spálí 7l/100km je "ekologičtější" než auto se spotřebou 4l/100km.

> Jak to bude s dostupností elektřiny, to je samozřejmě otázka ale s
> tím, že se vyčerpají ložiska ropy mně strašili už před padesáti lety a
> pořád ropa teče tak si také nemyslím, že by nedostatek elektřiny byl
> dlouhodobý problém. každý kdo má jen trochu větší fotovoltaiku
> potvrdí, že půl roku v podstatě nemá kam dávat přebytky elektřiny.
> Pokud by byly lené baterie do aut, tak by nebyl problém mít třeba
> baterie dvě. Jedna by se doma nabíjela a na druhou by se jezdilo.
> Večer by se to prohodilo.
Oh, fotovoltaika, ano v létě generuje "přebytky" v zimě je to černá díra
a jako naschvál, kdy si myslíte, že bude potřeba více energie? V létě
kdy je baterie v optimální teplotě, doma je příjemně teplo, nebo v zimě
kdy je auto promrzlé, valivý odpor na sněhu žere baterku jak Frantovo
stereo a v autě je kosa, že i ruce přimrzají k volantu, to, že je
potřeba zatopit i doma a někdo v EU vymyslel, že kotle na tuhá paliva
jsou fuj a tudíž jede celý barák na elektriku, navíc ty panely jsou na
střeše, a kdo by je lozil odmetat? Ještě jsem zapoměl, že za poslední
týden byly asi 4h slunečního svitu...
> Je mi jasné, že to sebou přinese spoustu problémů, možná to nakonec
> nebude tak růžové jak to tu popisuji ale určitě ani tak černé jak to
> vidíte Vy. Už dost dlouhou dobu sleduji tuhle konferenci a dost dobře
> si pamatuji jak sposta zdejších členů ohrnovala nos nad prvními
> ledkami pro osvětlení jako nad výmysly ekoteroristů. Dneska je máme
> skoro všichni doma a na žárovky ani výbojky si už skoro nikdo nevzpomene.
První úsporky a ledky byly katastrofa, mám známého, má skoro pasivní
dům, v každé místnosti má "tepelnou kouli" protože dělá příjemné světlo,
dá se u ní usnout a když mávne rukou před obličejem nevidí ji čtyřikrát.
Jo, ještě Vás pozdravuje moje želva, ta doufá že ta zásoba 15 a 20w
tepelných koulí vydrží do konce jejího života. Byly to výmysly
ekoteroristů, kdyby na žárovky napařili "ekologickou daň" tak by možná
lidé postupně přešli, tím zákazem udělali více škody než užitku.
> Dost mne zarazila Vaše poznámka o snížení životní úrovně. To, že je to
> něčí cíl jste zjistil kde? Máte pro to důkazy ? Myslím, že stejně není
> dlouhodobě udržitelné aby část lidí létala třeba z Lodnýna do Prahy
> jenom na pivo, nebo několikrát ročně na dovolenou přes půl světa. To
> prostě příroda neunese. Můžete se rozčilovat jak chcete ale omezení
> zbytečného cestování znuděných turistů po světě by nebylo nikomu na
> škodu. Nejspíš ani těm turistům.
Už jste asi procestoval velký kus světa, na pivo do Londýna si může
dovolit pár lidí a ti to budou dělat dál, vy jen seberete těm méně
zámožným možnost volby. Příroda to snáší docela dobře, když si vezmete,
že výbuch sopky je kvantovým ekvivalentem provozu všech aut za
posledních 100 let(kvantovým je myšleno - přidejte nulu i několik).
> Pokud se jedná o elektroauta sám mám spíš obavu z opačného efektu. V
> současnosti je vlastní auto se spalovacím motorem pořád poměrně drahý
> špás. Když spočítáte náklady na pořízení, provoz, opravy atd... Auta
> na elektřinu mají potenciál velkého snížení pořizovacích i provozních
> nákladů. Pak bychom se mohli dočkat dalšího nárůstu automobilové
> dopravy ale to už by se asi všichni s auty ani nevešli na silnice.
Nebojte, elektřina srovná ceny (po vymizení dotací) a taková výměna
baterky srovná náklady minimálně do roviny, nebo si myslíte, že se
elektroauta nekazí?
> Je mi jasné, že mne asi označíte za ekoteroristu. Ani mi to moc
> nevadí. Myslím, že ani Vy ani já nejsme schopni posoudit jestli
> globální oteplování je nebo není hrozba. Neposoudí to ani Gréta ani
> Klaus. Ti ví stejný prd jako my tady. Jistotu nemá nikdo. Ale pokud
> naprostá většina klimatologů tvrdí, že se něco děje a že globální
> oteplování hrozí, tak bychom všichni měli minimálně zpozornět. Možná
> to oteplování ničemu moc nevadí. Ale možná ano. Tak proč radši trochu
> neubrat? Nebo aspoň nevydávat svoje názory a dojmy za jedinou správnou
> pravdu.

Vidíte a určitá část zase tvrdí, že se blíží doba ledová. Na to, aby
člověk zjistil, že elektroauto je je PR určitých bohužel vlivných
politických skupin stačí kalkulačka (němci spočítali zátěž přírody
diesel vs elektrovůz a elektro začalo získávat plusové body až asi po
160 000 km, ale říkali, že nepočítali náklady na "zelenou energii" jako
recyklace větrných turbín a fw panelů, pak by se to prý klopilo okolo
230 000)

Ubrat? Jako ublížit vlastním lidem, kteří způsobují cca 5% světové
produkce CO2 tím, že abych docílil 4.7% jim seberu svobodu pohybu,
rozhodování? Ony malé izolované skupinky se snáze ovládají, než jednotný
a mobilní dav. Pokud by to politici mysleli vážně, měli by zakázat
přistávat lodím jezdícím na sračky, protože jediná cesta takové lodi
znečistí planetu hůře než všechna auta v Evropě za rok, a kolik jich tu
přistane denně?

Nejste ekoterorista, jen jste líný počítat... Nebo moc koukáte na ČT1 a
CNN Prima News...