RE: OT Přední vs zadní brzda na kole

Zdenek zdej na atlas.cz
Pátek Červen 19 18:18:12 CEST 2020

Přední brzda je jednoznačně účinnější. Při brzdění a zvláště s kopce je na předním kole větší zatížení. Zadní kolo je méně zatížené a proto má tendenci při brzdění zadní brzdou dřív prokluzovat. Na druhou stranu proklouznutí (smyk) na zadním kole nemá takové následky jako smyk na předním kole. Proto při brzdění v zatáčce nebo na kluzkém povrchu s přední brzdou opatrně.

Z.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Friday, June 19, 2020 6:07 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Přední vs zadní brzda na kole

V určitých situacích například při leknutí se ( dopravní komplikace , do dráhy skočí pes, dítě ) není čas si uvědomit a nastavit a dávkovat sílu brzdění tak, aby se přední kolo právě nezablokovalo.

Prostě může nastat situace , kdy intenzivní "neproporcionální" brzdění přední brzdou může mít za následek nehodu - pád z kola. A nemusí jít o nezkušeného cyklistu.

Viz první příspěvek na cyklo fóru: https://www.bike-forum.cz/forum/abs-2.html

Moje dcera, když se na prašné polní cestě učila jezdit na motocyklu, tak jsem přední brzdu povolil tak, aby skoro nebrzdila.

Při výuce by na té polňačce jistojistě za brzdu vzala a letěla. Když dupla na zadní, to blokování zadního kola se dá ustát do doby, než si obsluha uvědomí, že je to špatně.