<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 14 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Tahoma;
        panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman","serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
span.StylE-mailovZprvy17
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        color:#1F497D;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=CS link=blue vlink=purple><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Přední brzda je jednoznačně účinnější. Při brzdění a zvláště s kopce je na předním kole větší zatížení. Zadní kolo je méně zatížené a proto má tendenci při brzdění zadní brzdou dřív prokluzovat. Na druhou stranu proklouznutí (smyk) na zadním kole nemá takové následky jako smyk na předním kole. Proto při brzdění v zatáčce nebo na kluzkém povrchu s přední brzdou opatrně.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Z.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'> Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <b>On Behalf Of </b>Jan Kuba<br><b>Sent:</b> Friday, June 19, 2020 6:07 PM<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> Re: OT Přední vs zadní brzda na kole<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal>V určitých situacích například při leknutí se ( dopravní komplikace , do dráhy skočí pes, dítě ) není čas si uvědomit a nastavit a dávkovat sílu brzdění tak, aby se přední kolo právě nezablokovalo.<o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal>Prostě může nastat situace , kdy intenzivní "neproporcionální" brzdění přední brzdou může mít za následek nehodu - pád z kola. A nemusí jít o nezkušeného cyklistu.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Viz první příspěvek na cyklo fóru: <a href="https://www.bike-forum.cz/forum/abs-2.html">https://www.bike-forum.cz/forum/abs-2.html</a><o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Moje dcera, když se na prašné polní cestě učila jezdit na motocyklu, tak jsem přední brzdu povolil tak, aby skoro nebrzdila.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Při výuce by na té polňačce jistojistě za brzdu vzala a letěla. Když dupla na zadní, to blokování zadního kola se dá ustát do doby, než si obsluha uvědomí, že je to špatně.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></div></div></body></html>