Rele zhaveni

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Středa Říjen 30 10:06:03 CET 2019


Žhavení je potřeba u motorů s nepřímým vstřikem (do komůrky). PV3S má přímý vstřik a tam to není nutné (i když pro studené starty vhodné).
Teorii proč jsem nestudoval, ale předpokládám že komůrka, tím že je malá, se silně ochlazuje od stěn a nestačí se ohřát natolik aby to stačilo na vznícení paliva.

Tomáš



Zajimave, ja mel za to, ze zhaveni je jen podpora za hodne zapornych teplot a jinak by mel motor chytnout normalne. Je ale fakt, ze jsem jednou za mirne plusovych teplot zapnul zapalovani, pak par minut nastavoval navigaci - to se asi zhavit prestalo na timeout a pak to teda chytalo velmi neochotne...
Takze bez zhaveni by dyzl startoval spatne az vubec?

Dne 29.10.2019 v 19:52 Jan Kuba napsal(a):

Ono nejspíš bylo asi také několik verzí a co motor, to jinak řešené. U HDi to taky bylo jinak - mělo to nějaký systém  předžhavení, aby se nemuselo čekat. 
U starých aut asi nemá smysl to moc řešit, koupí náhradních dílů vzrůstá prudce cena vozu :-( 
 Předělat, aby to bylo závislé na teplotě motoru, nebo nejjednodušší cesta to tlačítko a zaučit obsluhu. 
Druhá věc je, jak na STK, primárně jde o to, aby ŘJ nic nehlásila, pokud jak píšete si to s ní nějak povídá.

út 29. 10. 2019 v 17:40 odesílatel AZe <aze na seznam.cz> napsal:
 Zatím to asi dopadne tak, že ten zázrak odpojíme a někam na palubku dáme tlačítko s kontrolkou...
aze
 
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20191030/264e374d/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list