Re: vařič na loď Was: LED pasky do osvetlovacich teles

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 5 21:37:35 CEST 2018

2 litry za 5 minut = asi 2 kW užitečného výkonu - to už je slušná konkurence indukčnímu vařiči

Ale stejně jsem tak zmlsanej indukčním vařením, že bych radši koupil levnej indukční, předělal na 12 V a jako zálohu přihodil liháč. Nebo měnič na 230 a pak by mohla být i mikrovlnka vybavená grilem a pánvičkou:-)

Když jsou tyhle dvě věci, tak už se dá uvařit/upéct skoro cokoli. Třeba makovej koláč velikosti pizzy se dá jíst asi 20 minut od okamžiku, kdy se rozhodnu ho upéct.

PH

From: Jan Kuba
Ja jsem par clunu prolez , vetsinou v zahranici - bez vyjimky tam pouzivaji naftove varice, (Jeden slovensky clun mel propan-butan. )   Zvenci to vypada jako sklokeramicka deska, ktera ma normalni tlacitkove ovladani, uvnitr je systm, ktery spaluje naftu. Funguje to velmi slusne, konyvka s 2 l vody vařila do 5 minut.  Když je ticho, trochu to hucí , ale jinak to je velmi elegantni  i  vzhledově. Ma to i  odtah spalin, u jedné instalace to bylo videt, vedla od toho asi 5 cm trubka.  Tak nejak tusim, ze cena asi moc prizniva nebude.
Ale videl bych pozitivní, že je to na palivo, ktere už v lodi je a případne nekde rozlita nafta není narozdíl od benziu nebo ethanolu zadny problem.
Ja kdybych něco porizoval do takového korabu, urcite bych vyloucil plyn, benzin a ethanol.  Ono je sice okolo lodi vždycky kvanta vody, ale těch lodí, co shorelo je pozehnane....a neni na to pekny pohled..

https://www.youtube.com/watch?v=zcLbRk3sdQc