Re: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Červenec 26 01:41:58 CEST 2018

 26.7.2018, 1:22:25

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Jan Waclawek napsal:

> Takto?
> https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20180724/e5593a95/attachment.png
> (z
> https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2018-July/509839.html
Ano

> To, pri vsetkej ucte, tazko.

> Kym je napatie na R2 mensie ako cca 0.7V, T1 je zatvoreny, T2 naplno
> otvoreny - bez ohladu na to, ci je to MOSFET alebo BJT - a prud rastie
> spolu s napajacim napatim.
> Az ked sa vdaka ubytku na R2 v okoli 0.7V zacne T1 otvarat, zacne privierat
> T2, t.j. funguje ako zaporna spatna vazba a tym ustabilizuje prud; t. j.
> vysledny prud je cca 0.7V/R2. Ergo, ubytok musi byt 0.7V plus napatie o
> nieco vysse ako je saturacia tranzistora.
No jde o to "cca 0,7V". Pri pokojove teplote, je BE prechod
bezneho TUN, jiz pomerne hodne otevreny, ale zacina se
otevirat pri U o trochu mensim. Pri Ib 1 uA, bude Ube nejspis
nekde 0,5 - 0,55V, Ic dejme tomu 100 uA a to uz muze stacit na
regulaci vystupniho T,  obzvlast v pripade MOSFETU.

> Vid prilohu.

> Nenasiel som, mozete prosim dat nejaky link?
Omlouvam se, moje chyba, ma byt SCT2001

> Inak take sa asi najde aj v zapadnom prevedeni, prvy zlava
> https://www.mouser.sk/ProductDetail/Infineon-Technologies/BCR430UXTSA1?qs=sGAEpiMZZMsE420DPIasPiM9oR8qGawY5FBgjqikyRI00aJLVeKVFg%3d%3d
Tyhle BCRxxx od Infineonu (je jich ponekud povicero) jsou v
podstate zdroje proudu s T a 2 x D, v monolitickem
provedeni.