rozliseni sepnutych kontaktu rele, seriovy delic 12bit AD ?

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Neděle Srpen 12 22:31:21 CEST 2018

Zalezi na tom, aku spolahlivost potrebujete.
 Na spolocnu nechaniku by som sa nespoliehal. Ovladanie kontaktov moze byt
spolocne, ale kazdy kontakt je samostatny. Vola mechaniky a pruznost
kontaktov nemusia zarucit, ze su oba kontakty v rovnakom stave ( zapnute,
alebo vypnute ). Uvaha, ze vsetky spinacie kontakty su zopnute, alebo
vsetky vynute je zjednodusena a nezohladnuje poruchovy stav.

Ak potrebujete spolahlivo zistit stav, tak je potrebne merat signal
(uroven, tvar, napatie...) a porovnat ho z pozadovanym. Je to mozne len v
pripade, ak viete definovat hodnotu "za kontaktami". Obvykle je to mozne na
"vystupoch" (meranie napatia=mam zopnute, meranie prudu=mam pripojeny
spravny spotrebic...)
Zistenie stavu na "vstupoch" s neznamou hodnotou signalu na vstupe je
tazsie, niekedy sa da injektovat znamy signal a merat jeho znamu ocakavanu
hodnotu, alebo pouzit casove okna na "pripravu cesty" neznameho signalu a v
tychto oknach aj odmerat/overit stav signalu pozdlz "signalovej cesty".

Niekedy sa daju pouzit prepinacie rele tak, ze sa blokuju ci uz na urovni
ovladania cievok, alebo na urovni kontaktov. Prepinaci kontakt ani v
poruche nie je napr. prilepeny zopnuty v stave NO, a zaroven spojeny v
stave NC.

Obecne
-napatie na ovladacej cievke
-prud ovladacou cievkou
- kotva rele v "spravnej" polohe
- zapnuty, ci vypnuty iny kontakt na tom istom rele
Nie su nutne, ale nie postacujuce podmienky na urcenie stavu kontaktu z
hladiska bezpecnosti a spolahlivosti.

Dodo

Dňa ne 12. 8. 2018, 21:56 Kubat Tomas <tomas.kubat na comap.cz> napísal(a):