STM32L0 - SWD nefunguje pod 3,0 V

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Středa Říjen 18 14:23:28 CEST 2017

Zdravim konferu,

pri znizovani napajacieho napatia k cielovym 2,0 V na doske s
STM32L052C6 (QFP48) som narazil uz tesne pod urovnou 3,0 V na chybu
komunikacie SWD.

Vedel by niekto poradit, z akych dovodov by mohlo SWD prestat fungovat
pri Vdd < 3 V?

SWD kabel je pasivny JTAG IDC20 <-> adapter RJ12 <-> kabel
TagConnect2030. zapojeny do JLink, resp. externeho STLinkV2.
Zapojene su signaly VTREF=Vdd, Reset, SWDIO, SWCLK a GND. Napatova
uroven v softveri je hlasena spravne. Porovnaval som signaly na scheme
STM32L073Z-EVAL dosky, a nevidim voci nim rozdiel, okrem seriovych 22R
na SWDIO a SWCLK.

Z dosky som okrem blokovacich kondenzatorov, niekolkych obvodov
pripojenych k nesuvisiacim GPIO a LED na Vdd demontoval uz vsetko.

Predbezne by som vylucil vplyv:
- externych programatorov JLink a STLinkV2 (funguju s STM32L073Z-EVAL
doskou od napatia 1,8 V vyssie) a rychlosti (obmedzene na 100 kHz),
- hodin (po resete bezi interny MSI RC oscilator, f = 2,1 MHz),
- napajacieho zdroja (step-down na doske sa sprava rovnako ako externy
laboratorny zdroj),
- Option bytes neboli programovane, a su rovnake ako na Eval doske (ST),
- flash (prazdna, full erase pri 3,3 V),
- BOOT0 (pull-down).

Zaznam funkcnej aj nefunkcnej komunikacie (log. analyzator Sigma) je tu:
http://bit.ly/2gkloyI

Napada niekoho, co este vyskusat?

Dakujem

Lubos