Puvod popularity 555?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Březen 5 19:34:42 CET 2017

No já nevím, Ton < Toff, navíc ztráty tím že funkční plocha čipu je vlastně
kondenzátor...

Ale s cmoskama moc zkušenotí nemám, jsem odchovanec TTL a všecko co není na
5V mě trochu děsí. Cmosky jsou v milosti pouze z nouze, že TTL neběhají na
3,3.- 4,2V a furt tam cpát měnič na 5V není elegantní, navíc strašně žerou.
Ale já si to můžu dovolit, neživí mě to.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>

Tak tohle bych dělal se 4093, 4584, nebo 40106. A jsem si jist, že spotřeba
bude nižší.

S těmi 200 uA jste se dostal 50 nad katalogový Supply current při 12 V. A
ten mají 40xx nižší. Např. 4093 Device quiescent current 20 nA při 15 V. Je
to dáno tím, že uvnitř není odporový dělič. Při úplně stejně koncipovaném
oscilátoru není důvod, proč by měly žrát víc. A pro jinou koncepci
oscilátoru taky není důvod.

Zde tedy spatřuji jedinou výhodu, že 555 dá větší výkon. Ale o to asi u
nízkopříkonové aplikace nejde.

Se 4093 bych si dokonce mohl dovolit nějakou on/off regulaci, takže bych se
asi při stejném všem ostatním dostal pod 50 uA.

Pro případ, že by se různé DS lišily, použil jsem tyto (záměrně stejný
výrobce):
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lmc555.pdf
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/cd4093b.pdf