Puvod popularity 555?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Březen 6 03:01:00 CET 2017

Tak já byl s TTL hluboce nespokojen, vadil mi velký vstupní proud a omezení
na 5 V. Ty vstupní proudy byly natolik velké, navíc i asymetrické, že s nimi
bylo nutno kalkulovat i ve zcela banálních situacích. Tzn. RC článek 10k/10n
vedl k jiným časům, než 1k/100n a 100k/1n pro jistotu už třeba ani
nefungovalo.

Přechod na CMOS znamenal, že můžu dát odpor jak chci vysoký a že k napájení
stačí cokoli, nejčastěji devítivoltovka, nebo 12 V nestabilizovaných. Nějací
lidé sice říkali, že CMOSy jsou citlivé na kdoví co, ale jediné potvrzené
je, že nepřežijí obrácenou polaritu napájení z tvrdého zdroje. Naopak třeba
v odolnosti proti rušení jsou díky rozhodování v polovině napájení již při 5
V mnohem odolnější a vydáme-li se za hranice smrtelné pro TTL, stane se i
rušení na úrovni 5 V neúčinným:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Lukesh
No já nevím, Ton < Toff, navíc ztráty tím že funkční plocha čipu je vlastně
kondenzátor...

Ale s cmoskama moc zkušenotí nemám, jsem odchovanec TTL a všecko co není na
5V mě trochu děsí. Cmosky jsou v milosti pouze z nouze, že TTL neběhají na
3,3.- 4,2V a furt tam cpát měnič na 5V není elegantní, navíc strašně žerou.
Ale já si to můžu dovolit, neživí mě to.