OT Patecni

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Březen 3 11:10:27 CET 2017

 3.3.2017, 10:55:04

Byl-li bych, majitelem fabriky na auta, asi bych se snazil
maximalizovat spise zisk, nez produkci, no ale v hospode se to asi tak
nebere. ;-)
Presto, nebo mozna prave proto, ze s matematikou jsem na skole hodne
zapasil, si dodnes pamatuji, aniz bych to od te doby byt jedenkrat
pouzil, ze lokalni extrem funkce se hleda jejim derivovanim.
V danem pripade to ale asi nejde tak jednoduse.
Pokud by prislusnou funkci byla prosta, prima umera, je i bez
matematiky jasne, ze cim vice, tim lepe a maxima tato funkce dosahuje
v kladnem nekonecnu. Ovsem 1. derivaci takove funkce je konstanta, coz
v ramci zadani, moc uzitecným neshledavam.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz