Re: rušení od DC/D měniče

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Prosinec 13 22:32:01 CET 2017

psal jsem, snižte impedanci signálového vedení. Pokud je fotodioda od
zesilovače dál než pár mm, použijte symetrické vedení (ideálně kroucený pár)
a symetrický zesilovač.

pokud tu tlumivku dáte od oka, tak to pravděpodobně ještě zhoršíte nebo
problém přesunete, to je lepší dát diodu místo tlumivky, případně
antiparalelní pokud by jenom jedna přenesla problém někam jinam. Kondenzátor
na vstupu musí být schopen di/dt pokrýt jak kapacitně, tak impedančně.
Samozřejmostí je umístění co nejblíž spínacím a nelineárním prvkům (viz ta
dioda v PI článku). Tím snížíte rázy na přívodním napájecím vedení.

Kondy z číny jsou pomalu jevnější než zrnka rýže, tak s nimi nešetřete.

Co se mi dost osvědčilo na audio, je ICL7660 nebo jak to je, ale taky to
nesmíte přehnat s proudem, kondů není nikdy dost a PI článek Ccc-D-Ccc je
taky za cenu 7 zrnek rýže. Typ diody zvolte vhodně vzhledem k jejímu
dynamickému odporu a proudu který jí poteče. Kapacity za diodou musí s
rezervou pokrýt energii, ale nepočtejte U jako Vcc, ale jako velikost
akceptovatelného zvlnění. Já teda všude počítám do 1V tak aby to vyšlo s
velkou rezervou vzhledem k PSRR.

Vy totiž potřebujete ten puls, který se vám tam šíří nejspíše vzduchem
decimovat podobně, jako to dělají MP3 kodeky - energii pulsu zachovají, ale
roztáhnou puls v čase.