Flux pen z e-bay

Radek Koutsky radek.koutsky na gmail.com
Pondělí Srpen 21 18:36:39 CEST 2017

Zdravím,

Jenom vložím svou zkušenost.
Kdysi jsem si to také pořídil - myslel jsem si, že se mi budou dobře pájet
SOIC, TQFP apod obvody. Neříkám, že to nešlo, ale po tom, co jsem okusil
pájení tavidlem, tak jsem to již nikdy nepoužil. Muselo se na to tlačit,
občas to teklo, občas ne, chovalo se to dost divně, na to, že to byla pouze
"fixa". Skončilo to kdesi v šuplíku a nemám potřebu to dále hledat.
Pájení tavidlem je z mého pohledu snad to nej. Tavidlo používám cca 10 let.

Několik posledních let používám AMTECH, který jde sehnat i v TME
http://www.tme.eu/cz/details/anc559tf_30/tavidla/amtech/

Za rok spotřebuji cca 4 flašky.

R.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of M. Marusak
Sent: Monday, August 21, 2017 4:29 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Flux pen z e-bay

Poprvé jsem si pořídil pro ulehčení pájení flux pen. Zakoupeno na e-bay.
Při vyzkoušení ale zjišťuji, že z něj nic neteče. Vy všech videích
ilustrujících použití je vidět, jak po přejetí zůstává na plošném spoji
zřetelné množství volné tekutiny, ale u mého ne. Prostě taková "vypsaná
fixa", ačkoliv uvnitř něco šplouchá. Mírné zatlačení na špičku nepomáhá.

Dělám něco špatně, nebo se to musí nějak aktivovat či co? A nebo je to
nějaký polofunkční (nefunkční) pen?

Díky za názor  Martin M.