zasuvka TV, radio, internet

Pondělí Říjen 3 11:21:00 CEST 2016

On 2 Oct 2016 at 15:32, Petr Labaj wrote:
> Když už se zde rozjel věštecký kroužek, tak se přidám. Já si myslím, že
> optika se do domácností zase tak moc nerozšíří.
> Přece jen je realizačně náročnější, a přínos pro domácí použití
> to podle mě nevyváží.
>
> Myslím, že trend spíš půjde k bezdrátovosti a tedy k alespoň omezené
> mobilitě (myslím v rámci objektu a blízkého okolí).
> Dnes je trend zapojovat do sítě úplně všechno. To se u malých a mobilních
> věcí dá efektivně řešit asi jen bezdrátově, a u větší (lednička, pračka
> ale i PC, TV atd.) se přece jen snadněji, levněji, rychleji a méně  zranitelně
> [...]
Jenže to by pro zákazníky znamenalo nutnost kromě napájecí zásuvky ještě datovou. To
trh neustojí, obzvláště když je tak cool mít všechno bezdrátově (včetně stolních
PC). Dokonce bych si tipnul, že to nebude blízkové bezdrátové připojení (wifi do
vlastního AP), ale spíš nějaké globálnější, ať už jako datový modem (s bez-SIM
řešením) nebo "LoRa - like", když už se to vedle zmínilo.

A pak se časem zjistí, že to není bezpečné a že infrastruktura kapacitně
nedostačuje, zatímco zařízení budou tu konektivitu pro provoz nutně potřebovat, tj.
bez konektivity úmyslně odmítnou fungovat, i kdyby to bylo ořezávátko na tužky nebo
toustovač, protože budou u výrobce kontrolovat, zda nebyla překročena doba jajich
plánované životnosti ;-)

Ech, kletě, zase jsem tu troubu rozhicoval moc, to pak člověk vidí věci...

D.O.