RE: Armbian a dvě síťové adresy na jednom adaptéru

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Listopad 22 10:56:49 CET 2016

	Tady to bylo "tvrdou" chybou, ale občas je možné vidět něco
obdobného i u některých implementací síťových zařízení. V konfiguraci si
změním IP, dokonce to i restartnu a na zařízení se dá pingnout i po změně
IP. Příčinou je nevyexpirovaný záznam v ARP tabulce odkud pingám a
implementace IP stacku, kde občas jde ping na MAC (a mělo by to v odpovědi
na ping vrátit korektní IP adresu). A v extrémním případě (většinou nesmí
být nastavena v daném zařízení IP adresa a musí být povoleno automatické
konfigurování) to vnutí adresu IP danému zařízení. Prostě PingConfig aneb
vynucení počátečního nastavení. Idioten sichr při podobných konfiguracích je
nezapomenout v zařízení odkud to konfiguruji a testuji (AKA třeba pingám)
dát z příkazového řádku "arp -a" a zkontrolovat si co v té ARP tabulce je a
popř. ji promazat (tadu už musí mít příkazový řádek oprávnění správce) "arp
- d IPadresa"

Radek (benedikt2hw.cz)