Armbian a dvě síťové adresy na jednom adaptéru

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Úterý Listopad 22 10:08:26 CET 2016

On Tue, Nov 22, 2016 at 09:30:38AM +0100, soteza wrote:
> Zde je interfaces. Static tam je, jinak by přeci ta 40 nejela ne? Po
> restartu routeru se mu jen na DHCP přiřadilo místo .2 .3. Jako, vůbec by mi
> tato funkcionalita nevadila. Alespoň by byla šance se do zařízení dostat,
> když by zákazník zadal blbou IP adresu jinak, než přes konzoli RS232.
> Předpokládám, že vykřížkované je komentář. Ale jak teď na to čučím v mejlu,
> tak na 4řádku je iface eth0 inet dhcp. To jsem si nevšimnul. Jak to, že jede
> oboje? Mohl bych to tak nechat? Jinak bych to asi zakázal. Jsem trubka, že
> jsem si toho nevšiml. Pardon... Ale je to zajímavé ne?

takze jste se sveril aprisel na chybu sam. Nikdy jsem nevidel uvedeni
jednoho interfacu 2x v interfaces, ale holt to jde (otazka jestli to je
dokumentovana vlastnost). Aliasy se IMO delaji pridanim ':' a cislo
aliasu (napr. eth0:1). Tech odkomentovanych radku tam mate vice. Chce to
procistit. Kouknete se na manovou stranku interfaces(5). Doporucoval
bych odsazovat jako je to
v /usr/share/doc/ifupdown/examples/network-interfaces.gz

--
Zito