V jakem prostredi programovat Cortex M0+?

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Červen 1 00:08:43 CEST 2016

No umí. VIM s pár pluginy. Ale to jste asi nechtěl slyšet. Používám ho více než 13 let, a pořád se ho učím :-).

Na přejmenování je lepší napsat krátký skript/prográmek v sed/python/perl/ruby nebo pro jaký jazyk znáte s podporou
regulárních výrazů. Jsou pak dělat takové skopičiny jako změna z gnu stylu psaní názvů na velbloudy (ehm,
podtržítka/Vekémalá písmena), a podobně.
Jen editor musí umět spouštět externí skripty s parametry ...

Seskupování (folding) umí dnes snad každý programátorský editor. Najděte si nějaký, kde se dá chování změnit, protože ...
proč se učit editor, když můžete naučit editor na sebe? :-)

Okamžitá kontrola kódu začne být na obtíž, když budete používat více kompilátorů s různou syntaxí. Ono pro jednočipy se
nedá psát pouze podle normy, občas si musíte přečíst i manuál ke kompilátoru. Jen různé variace zápisu přerušovací rutiny
dokáže rozhodit tuto kontrolu.

SW na kontrolu kódu jsem používal intenzivně v minulém zaměstnání (podmínka).
Statická kontrola kódu (rozumě nastavená) velmi užitečná věc. Zejména když je velmi omezená možnost lazení. Problém je, že
dostupné free programy na kontrolu nejsou ani tak špatné jako zastaralé, neudržované či si neporadí si s novějšími
konstrukcemi. Takže vám nic bohužel nedoporučí. Občas používám něco napsaného v ruby (adlint). Moc si nerozumí s registry
procesoru a někdy zbytečně otravuje.

Pochopit MISRA pravidla také velmi užitečné. Chce to ale vytrvat, ze začátku máte více chyb než řádků kódu, protože ve
školách a ve spoustě učebnic se učí chybné návyky a například jak používat správně třeba volatile, si musíte nastudovat
sám nebo od weka :-).

Dynamická kontrola kódu je velmi drahá :-(. Ale zejména pro začínající programátory užitečná.

Jestli máte spoustu volného času, tak si můžete psát i testy.

K tomu jaké nástroje používat, taková provokativní otázka: kolik do toho hodláte investovat? Bavíme se o tisících euro.
Po zkušenostech bych je i požíval, ale nikdo mi je nechce koupit :-(.