Dverni interkom (vratnik) ?

Čtvrtek Leden 7 13:12:47 CET 2016

Nějak mi nedochází, jak by zpoždění zabránilo zpětné vazbě. Jen místo
aby to pískalo, zahltí se to ozvěnou. Už za dávných dob kdy jsem se na
průmce učil sdělovací techniku, nám říkali že se na dálkových a
satelitních trasách (kde zpoždění signálu může vytvořit ozvěnu)
používají umlčovače ozvěn. Směr, kde je signálu víc, se otevře a druhý
se zatlumí. Zpětné vazbě se dá zabránit nejlépe tak, aby se tam signál
nedostával. Takže v případě dvoudrátu můstkovým zapojením pro potlačení
vlastního signálu a správným impedančním přizpůsobením, nebo použít
řtyřdrát (pokud to není symetrické, stačí 2 dráty a zem) a ty dva směry
úplně oddělit.
Anděl