Re: Ulrazvukový mikrofon

Úterý Srpen 23 14:43:37 CEST 2016

Píšou tam SPL 96 dB, to by měla být max. hlasitost. S/N ratio 63 dB(A),
takže měřeno lineárně možná i o 10 dB horší. Takže šum tak 40 dB nad
prahem slyšitelnosti, myslím že to nebyl vadný kus :-( Nevím teď přesně
detaily, ale tyhle MEMS mikrofony jsou snad jen kus křemíku, asi tam
není klasická membrána. Jediná výhoda je nízká cena, šum je jeho
vlastnost. Ale je to malé a tak to chodí do vysokých kmitočtů.
Jak tu někdo zmiňoval elektret - ten má mezní kmitočat daný hmotností
membrány a poddajností vrstvy vzduchu pod ní. Do 20 KHz to chodí obvykle
rovně, pak to padá. Otázka je pokud na tom ten elektret bude šumově o 20
dB líp, nejspíš na těch 40 bude mít menší pokles než o těch 20 dB.

Když chcete elektret s menším šumem (s lepší citlivostí), hledejte back
electret.
http://bseco.en.ec21.com/Electret_condenser_microphone--516581_516582.html
Levné elektretové mikrofony používají jako elektret přímo plast
membrány, za membránou je protielektroda. Back electret má za membránou
poctivý špalek elektretu a polarizační napětí je (mělo by být)
srovnatelné s kondenzátorovým mikrofonem.
Anděl