Byte a word, standardy a konvencie, was: LPCxpresso+11U68: Jako poznat konec obsazene flash?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 15 11:12:43 CEST 2016

>To je v pořádku. Dle mnou pochopené neoficiální definice získané z datasheetů od miker (alespoň co jsem četl)  word je
>univerzální variabilní jednotka, která udává šířku registru/slova/sběrnice.

Pochybujem, ze je to tak aj tam kde je sirka slova/zbernice 4 alebo 8 bitov
(alebo trebars 6). Prave v suvislosti s tym (so vznikom a rozsirenim
mikrokontrolerov, ktore spociatku nemohli byt viac nez 8-bitove kvoli
technologickym obmedzeniam doby) vznikla aj ta prva "schizma" definicie
int v C - v 1. vydani K&R je to naozaj len "prirodzena sirka slova", az v
2. vydani pribudlo "... ale minimalne 16 bitov".

>Problém je jen s elektroniky, kteří sem tam napíší nějaký kus kódu. Ty z nějakého důvodu předpokládají že word je nějaká
>pevná velikost (nepochopil jsem jaká, protože se názory jednotlivců liší).

Dovod je zrejme v podvedomej potrebe ludi (najma technikov) mat standardy.
Zrejme kazdy si to slovo spoji s tou bitovou sirkou, s ktorou prisiel
prvykrat "intenzivnejsie" do styku.

> Asi relikt Paskalu?.

Urcite nie, "word" nie je klucove slovo standardneho Pascalu. ISO7185
pouziva slovo "word" v tom "jazykovom" vyzname:
word-symbol = `and' | `array' | `begin' | `case' [...]

Word sa objavil ako klucove slovo v Borland Pascale, t.j. konkretnej
inkarnacii Pascalu urcenej specificky pre 8086 pamati blahej, ako
pascalovsky protikus k "unsigned int". T.j. Pascal je v tom vinny rovnako
ako akakolvek ina literatura co pouzila toto slovo v nejakom konkretnom
kontexte.

Avsak cert ber word. Co mna viac trapi z tejto debaty je ten byte. U toho
sa mi zdalo ze zacina byt uz ako viacmenej ustaleny defacto standard pre
8-bitove slovo bodka, ale tato krasne predstava sa mi prave naburala tou
vetou

Hneva ma to, lebo bez standardov je technika o nicom.

wek