Revoluce v LED osvetleni?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Říjen 29 19:38:13 CET 2015

Stručně řečeno z definice kandely podle SI plyne, že maximální fyzikálně
dosažitelná "účinnost" převodu elektrické či mechanické energie na
zářivou je 683 lumen na watt.
To, že vám podle tohoto výkladu bude vycházet deklarovaná účinnost LED
daleko vyšší je dáno tím, že vyzařované spektrum LED se nekryje se
spektrální citlivostí lidského oka. To co vydává výrobce jako účinnost
(energetickou) LED bývá zřejmě spíš vnější kvantová účinnost, protože je
samosebou vyšší. Vyjadřuje to vlastně jen tepelné ztráty, což je pro
výpočet chladiče také důležité.

Mrazík