Revoluce v LED osvetleni?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 29 18:58:24 CET 2015

Dobrý den všem,

narazil jsem na toto:
http://elektronika.cz/2014080102/lss-00120-podhledove-led-svitidlo
prý příkon 20 W a účinnost >90 %

Předpokládám, že je to nějaká chyba v překladu, kvůli 2 W ztrát by tam
výrobce asi nedělal žebra.

Ale zajímalo by mě, jaká je energetická účinnost LEDek, jestliže mají
světelnou třeba 100 lm/W. Už jsem se to kdysi snažil spočítat, ale
neúspěšně. Určitě by to šlo změřit kalorimetricky, ale na to jsem zatím
línej...

Nemáte někdo nějaká hodnověrná čísla, nebo postup výpočtu?
Příp. bych si to spočítal, kdyby byly k dispozici tabelované hodnoty
citlivosti oka, které se používají pro stanovení lumenů. Ale nikde jsem to
nenašel. Tabulku, funkci, ... Jediné co je, tak jsou informativní grafy, kde
většinou ani není známo, zda jsou lineární, nebo logaritmické.

PH