RE: Nepájitelné čínské pin-headery

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Říjen 13 07:42:23 CEST 2015

Ano, taky už jsem narazil na hůře pájitelné, ale je to tak 10% max. Bývají to  ty stříbrnější. Je IMHO nejjednodušší je v takovém případě nahradit vlastními.
Jakub Šerých

Odesláno z někdy až příliš chytrého telefonu :-)

-------- Původní zpráva --------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Datum:13. 10. 2015 3:46 (GMT+01:00)
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Nepájitelné čínské pin-headery

Stalo se módou, že Číňani na levné moduly už neosazují pin-headery,
ale přiloží k tomu kousek lámací lišty, aby si to zákazník osadil sám.
Asi si tak zlevňují osazování, protože konektory se asi doosazují ručně.

Problém ale je, že ty jejich pin-headery jsou podle mě nepájitelné.
Pájka se na to téměř nechytá, a i při velkém množství fluxu nebo
kalafuny musím desku děsně vyhřívat, ale stejně to pak nevypadá dobře.

Je to jenom mýma gramlavýma rukama nebo máte podobné problémy?
A máte na to nějaký fígl?

Já už to teď řešim tak, že ty čínské pin-headery rovnou měním na jiné,
koupené v GM. S pin-headery z GM  jsem neměl nikdy žádný problém,
ani dřív, když byly žebříky z tvrdého plastu, ani teď, když jsou z měkkého
plastu, který působí dojmem termoplastu, ale tepelnou odolnost má dobrou.

Díky za případné rady.

PL