OT: Jak spustit na Linuxu program bez instalace?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pátek Květen 29 11:14:19 CEST 2015

On Fri, May 29, 2015 at 10:57:48AM +0200, Jan Waclawek wrote:

> Uzasne je, ze cely zvysok Vasho prispevku je len a len o tom, ako je to
> nejednotne, bo to zavisi na lubovoli distributora ci dokonca aktualneho
> spravcu aktualneho balicka. Vystihuje to zaver Vasho prispevku:

:)

Tak ja myslim, ze naprosta vetsina distribuci postavenych nad Linuxovym
jadrem to dnes dela jak jsem napsal, tedy prefix je /usr a systemova
konfigurace /etc.

Pred Debianem jsem pouzival RedHat (jeste nez rozdelilo kumunitni vyvoj
a komercni Fedora/RHEL) a tam se stalo, ze flakli balik do /usr/local.
Bylo to tehdy v drevnich dobach a verim, ze dnes uz se to nestava.
Tenkrat to byl naprilad kompilator. Existoval tenkrat fork gcc, asi egcs
nebo tak nejak a egcs se instalovalo do /usr/local - uz si to
nepamatuji presne.

Ale Vy se asi nechcete smirit s tim, ze Linuxove distribuce jsou
v podstate heterogonni prostredi. Ano, mate pravdu - ono to jakoby
spojuje jmeno jadra Linux, ale v zasade nikdo nerekl, ze by
Debian GNU Linux mel byt nejak kompatibilni s Red Hat Enterprise Linux
apod. Jsou to proste dve ruzne veci - ruzne OS.
Ale kdyz teda vezmeme napriklad komercni software Windows NECO, ktery je
od jednoho vyrobce, mate pocit, ze je spolu kompatibilni Windows XP
a Windows 8 ? Tedy, ze si bez problemu spustite program na obou systemech
a veci bude mit na stejnych mistech?

Proc ta snaha hledet na vsechno "Linux NECO" jako na jeden system?
Nadavani by bylo na miste, kdyz byste vzal jednu distribuci a tam by dva
baliky z te distibuce mely veci ruzne - to potom jo.

--
Zito