chyba delica

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 7 16:16:48 CEST 2015

Ono to vlastně funguje tak, že jak v tom vzorečku je 1+... tak pro 1:1
představuje ta 1 celých 50 % výsledku, takže i chyba se sníží na polovinu.
Když je ale poměr 1000, ta 1 je jen 1 promile, takže ani s tou chybou moc
nepomůže.

PH

Od: Pavel Poucha <p.poucha na papouch.com>

"

Zdravím Pavle,

pravdu máš! Sypu si popel na hlavu…

 From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel
 Hudeček

""

 Tak tahle úvaha bude asi chybná, protože když jsem si udělal výpočet zkusmo
 pro 10k a 10M (což mi přijde jako pravděpodobnější kombinace třeba do
 voltmetru), tak když se nevhodně sejdou, chyba je cca 2 %.

Použil jsem ovšem zjednodušení, kdy mám místo dělícího poměru jen R1/R2,
protože jsem to počítal z paměti. Ale tím by měla vzniknout chyba jen do asi
0,1 %.

PH

Od: Pavel Poucha <p.poucha na papouch.com(mailto:p.poucha na papouch.com)>
"
Nikde, ale při stejných odporech je citlivost na chybu největší (to je zase
má logická úvaha :-)

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
(mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz)] On Behalf Of Jan Waclawek
""
> Zkusil jsem pouľít primitivnějąí prostředek a nasimuloval mezní hodnoty
pro
> kaľdý z rezistorů v Excelu. A hle, logická úvaha opravdu selhává, dělič ze

A kde som povedal, ze je to 10k/10k delic? :-)
"
"