rozdiel medzi SN7401 a SN7403

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Březen 17 23:38:29 CET 2015

Dňa 17. marca 2015, 23:24, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a:
> Blahozelam.
Dakujem.

> Ta nelinearita kondika sa prejavi viac, ak budes blizko jeho max. napatia.
Ano, napatie na kondiku sa pohybuje v rozmedzi zhruba +-1V, kond je na
50V, takze sa pohybujem v pomerne malom rozsahu. Ale cakal som nieco
horsie.

> Skusal si ho aspon trocha ohriat?

Chytil som ho medzi prsty, cislo uhlo o jeden digit a po par minutach
sa vratilo naspat.

> 555 je sice urcite dobova, ale ak by si chcel z nejakych dovodov
> pochopitelnych len pravym flagelantom maximalizovat podiel 74, pozri sa na
> '123.

'123 tam uz mam, v obvode okolo ciselnice. Zvazoval som aj
multivibrator dvoch invertorov, pripadne taky s invertorom co ma
schmittov vstup, ale dva zretazene MKO su podstatne cistejsim a
opakovatelnejsim riesenim. Dokonca som videl v nejakej konstrukcii dva
kusy '123, teda 4 zretazene MKO, ktore generovali 4-fazovy clock pre
nejaky mikroprocesor, snad 6800.

Kolkymi sposobmi sa vlastne da urobit oscilator z TTL obvodov?