rozdiel medzi SN7401 a SN7403

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Březen 18 11:41:40 CET 2015

Mohol by si vystavit foto prototypu?
Pripadne kratke video ale to uz som asi moc zmlsany :)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaromir Sukuba
Sent: Tuesday, March 17, 2015 11:11 PM
To: HW-news
Subject: Re: rozdiel medzi SN7401 a SN7403

Dnes som dokoncil prototyp ADC. Je to na troch mensich bastldoskach (riadenie, citac, displeje s dekodermi - ozivoval som to po castiach), obsahuje to 24 IO, vacsinou TTL alebo TTL-LS digitalne, spotreba cca 0,4A (vratane 3x7segmentovky) zo zdroja 9V.
Chcel som vidiet ako to bude fungovat s malo vhodnym typom integracneho kondika, tak som pouzil suflikovy vyvodovy keramicky MLC 0,47u/50V, odpory su bezne uhlikove, zdroj hodin je 555-ka v astabilnom zapojeni. Vstupne napatie prevodnika je 5V z digitalnej casti vydelene mnohotackovym trimrom. Udaj na displeji je pekne stabilny, nechal som to bezat hodinu a stale drzi ten isty udaj. Takym tym domacim 3,5 miestnym DMM som nebol schopny "zmerat" odchylku od linearity vacsiu nez jeden digit - ale na skutocne meranie by to chcelo merak s lepsim rozlisenim, ale aj toto je IMHO dobrym indikatorom, ze to nie je uplne zle.
Tak ako tak som s tym vcelku spokojny, na zamyslane pouzitie to bude postacujuce. Vo finale samozrejme pouzijem ako integracny kond nejaky vhodnejsi typ a referencny zdroj bude spominana teplotne kompenzovana zenerka namiesto sucasnej TL431-tky.

Dňa 17. marca 2015, 9:43, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a: