co2 v dome

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Pátek Únor 13 17:49:25 CET 2015

> Myslim ze se uvadi cca 350ppm CO2 ve vzduchu, takze asi 35Pa .

Jasně, já bral zvýšený obsah na maximální obvykle přípustné hranici.

> Proto jsem se na to ptal - na prvni pohled to zni logicky ale
> v clanku co jsem posilal link :

>    http://www.lakesidepress.com/pulmonary/books/scuba/gaspress.htm

> to jednoznacne popiraji :

>   "the CO2 level in the blood is unchanged by the ambient pressure
>    (i.e., the depth) "

> Mate nejake zdroje ktere popisuji to co Vy ?

Nejsme v rozporu :-) Parciální tlak CO2 v krvi je pořád těch 5 kPa
(tedy o chlup víc, ale to teď zanedbejme), bez ohledu na tlak okolního
vzduchu. "Level" se ve věcech kolem dýchání standardně vyjadřuje
parciálním tlakem.

Můj oblíbený zdroj na tohle je F. Novomeský: Potápěčská medicína.

Aleš Procháska