co2 v dome

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Únor 13 17:33:17 CET 2015

On Fri, 13 Feb 2015, Ales Prochaska, Divesoft wrote:

> Bavíme-li se o stlačeném vzduchu, není to už jedno. Pokud vzduch s
> obsahem 0.5 % CO2 (parciální tlak 0.5 kPa) stlačíme z normálních 0.1

Myslim ze se uvadi cca 350ppm CO2 ve vzduchu, takze asi 35Pa .

> MPa na 1 MPa, bude v něm sice pořád 0.5 % CO2, ale parciální tlak CO2
> stoupne na 5 kPa, což už je zhruba stejná hodnota jako parciální tlak
> CO2 rozpuštěného v krvi, takže se zastaví difúze CO2 z krve do
> vzduchu.

Proto jsem se na to ptal - na prvni pohled to zni logicky ale
v clanku co jsem posilal link :

   http://www.lakesidepress.com/pulmonary/books/scuba/gaspress.htm

to jednoznacne popiraji :

  "the CO2 level in the blood is unchanged by the ambient pressure
   (i.e., the depth) "

Mate nejake zdroje ktere popisuji to co Vy ?