Re: Spojení dvou ATX zdrojů

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pondělí Srpen 3 18:51:01 CEST 2015

Díky všem za názory. V první řadě nechci sčítat proudy zdrojů, stačí mi
tedy, že pojede vždy jen jeden zdroj.

První nástřel je zde:

https://www.puhy.cz/download/untitled.pdf

Je tam něco zásadně špatně? Typy diod a fetů nemám vybrány, to co tam je za
typy je samozřejmě nesmysl. Pokud máte nápad co tam dát dostupného a za
dostupnou cenu dejte vědět, ideálně v SMD.

Vycházím z úvahy, že hlavní odběr bude z 5V a 12V větve, takže tam bych to
spínal fety, ostatní bych spojil přes diody. Ještě by bylo možná dobré
spínat i 3,3V přes FET, je tam potřeba něco speciálního nebo postačí stejný
typ jako na 12V a 5V větvi?

Co se týče signálu PS_ON

varianta 1)
komparátory nebo AD převodníkem bych vyhodnocoval stavy zdrojů a zapínal
bych vždy jen jeden zdroj. Druhý by odpočíval. Na výstupu by to tedy
předpokládalo filtrační kapacity. Jak rychle trvá náběh zdroje? Jaké
kapacity tam budou řádově potřeba?

varianta 2)
běželi by oba zdroje najednou a komparátory nebo AD převodníkem bych je
kontroloval a případně přepínal - zde by asi nebyl požadavek na tak velké
filtrační kapacity na výstupu

Proč to dělám?
Potřebuji to pro sebe na napájení serverů a pár desek z DC kdy jako DC
zdroj se použije picoPSU. Většinou tam budou 2x picoPSU, kde je dostupná
síť tak 1xpicoPSU a 1x ATX zdroj.

Nic použitelného kde by bylo možno bez výpadku vyměnit zdroj jsem nenašel

Díky,

Honza