RAID a S.M.A.R.T.

Cizek Milan Cizek.Milan na seznam.cz
Pátek Září 19 12:33:28 CEST 2014

Ahoj,

SMART informace RAIDu je co?

Každý disk má svůj S.M.A.R.T. (pokud jej umí) a může být tedy monitorován.
Vždy se monitorují jednotlivé disky, nikdy jsem neslyšel o SMARTu nad raidem
jako takovým. Pokud jsou nějaké takové informace poskytovány, pak jde jen o
daný software diskového pole, který k tomu využije právě data SMARTu z
jednotlivých disků. Můj názor. :-)

--
Milan Čížek

---------- Původní zpráva ----------
Od: SvobodovaA na szdc.cz
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 19. 9. 2014 11:19:10
Předmět: RAID a S.M.A.R.T.

"

Dobrý den,

                včera jsem do svého počítače doplnila nové paměti (a AVG
jede jako z praku J ) a místo umřelého disku dala dva nové zapojené jako
pole RAID-1. Také mám program pro hlídání disků, Ashampoo HD Control 2,
který hlídá třeba jejich teplotu. No a já se chci zeptat, jak to je ze S.M.
A.R.T. informacemi z RAiDu? Jsou to jen nějaké ptákoviny, nebo si řadič
přečte informace z disků (jsou to oba identické disky WD 250 GB) a pak
informace přetaví pro OS? Řadič je VIA, přesný typ mohu doma zjistit, v
hlavě jej nemám. Pole je vytvořené přímo řadičem, není to SW pole, a ve
Windows je vidět jako jeden SCSI disk. Dokonce jsou aktivní všechny volby
pro SCSI.

                Předpokládám, že disky a RAID pole je HW dotaz J

Saša Svobodová