RAID a S.M.A.R.T.

SvobodovaA na szdc.cz SvobodovaA na szdc.cz
Pátek Září 19 11:18:51 CEST 2014

Dobrý den,

                včera jsem do svého počítače doplnila nové paměti (a AVG jede jako z praku J ) a místo umřelého disku dala dva nové zapojené jako pole RAID-1. Také mám program pro hlídání disků, Ashampoo HD Control 2, který hlídá třeba jejich teplotu. No a já se chci zeptat, jak to je ze S.M.A.R.T. informacemi z RAiDu? Jsou to jen nějaké ptákoviny, nebo si řadič přečte informace z disků (jsou to oba identické disky WD 250 GB) a pak informace přetaví pro OS? Řadič je VIA, přesný typ mohu doma zjistit, v hlavě jej nemám. Pole je vytvořené přímo řadičem, není to SW pole, a ve Windows je vidět jako jeden SCSI disk. Dokonce jsou aktivní všechny volby pro SCSI.

                Předpokládám, že disky a RAID pole je HW dotaz J

Saša Svobodová