Dvoumetrove pasmo...

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Pátek Říjen 17 23:27:16 CEST 2014

dieselagregat mozna ne, ale je mnoho zarizeni i na baterky :)

nerad bych jakkoliv generalizoval, ale zivot mne naucil radeji verit a spolehat se na zaniceneho amatera, nez na tezkeho profesionala, ktery postupuje sice presne, ale jenom podle narizeneho procesu (klasicky obraz cvicene opice, listujiciho v manualu ...)
uz trebaze s tim 'amaterem' se klidne domluvim na nejake alternative, je schoppny docela pruzne reagovat, protoze mluvi sam za sebe. s clenem organizovane slozky to jde hooodne tezko, jestli vubec - ma svoje schvalene postupy, tech se musi drzet. jakekoliv vyboceni znamena rozbiti subordinace, jestli to vubec neni primo zakazane (a tedy pro porusovatele 'poradku' v podobnych pripadech malem zivotu nebezpecne). a nez se clovek dostane k nekomu zodpovednemu (a s mozkem), je to beh na dlouhopu trat.
ale jeste jednou : nerad bych generalizoval.

nekdo nadhodil svazarm: jo, byl jsem clenem teto organizace. a uz tam jsem se naucil nerozlisovat lidi dle titulu, diplomu, hodnosti a papirovych funkci, ale podle dovednosti a schopnosti.

a ty vyjevy, kdyz zaniceny radioamater (nejlepe takovy, co ma v obyvaku, ci pred barakem napnutou vlajku) zachrani celou planmetu, tak to mi je opravdu k smichu ... uplne stejne, jako kdyz zarizeni stavkuje (prska, huci, hori, jiskry letaji po cele mistnosti) a nekdo do toho bouchne, kopne, prepne nejaky prepinac, ci se chytne nejakeho 'ziveho' dratu az to s nim krouti, a zrazu vsechno zazracne obzivne a zacne fungovat

nechtel jsem vyvolat flame - jenom mne pobavila poznamka, ze FB se da pouzit v pripade katastrofy ke komunikaci ... to bylo vse.
klasicka ukazka, kdy se FB nedal na toto pouzit, jsou nasi horolezci pod Anapurnou, ktere odrizla lavina. pomohl az satelitni telefon.

:)

  Sam