Spolehlive automaticke prepinani smeru RS458

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 13 21:06:22 CET 2014

On Thu, Nov 13, 2014 at 02:51:46PM +0100, Jan Waclawek wrote:
> Co je to podla Vas "format"?
>
> RS485 definuje prave elektricke vlastnosti a hovori, ze vysielac vysiela
> diferencialne, symetricky.
>
> Norma nedefinuje vyssie vrstvy, len fyzicku, a aj to nie uplne do
> dosledkov, len z pohladu vysielaca a prijimaca, nedefinuje vlastnosti
> prenosoveho media.

Ano, presne to mam na mysli. Takze je jedno, jestli vyssi vrstva pouzije
stav "log. 0" nebo misto toho vyuzije stav "ted se nevysila". Porad je
to RS485...

P.T.

> To je jedna z veci, co norma nespecifikuje, je to na uzivatelovi. Rovnako
> tie pullupy/pulldowny, alebo iny sposob ustanovenia "tichej jednotky".
> Toto je nepriamo dovod, preco som oplul tie repeatre.

No, ale prakticky terminacni odpory samy o sobe bez pull-up/down nezabrani
tomu, aby se na lince neobjevily nahodne "vzruchy", pokud zrovna nic nevysila..