10MHz z 16,384MHz ?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Listopad 5 09:41:29 CET 2014

Dne 4.11.2014 23:25, Vláďa Anděl napsal(a):
> Když to tady sleduju - někdo chce jen "nějakých" přesných 10MHz a
> někomu jde o spektrum a fázový šum. Komu o ten šum až zas tak nejde a
> neměl potřebu se s tím zabývat, tomu stačí ten LC oscilátor pověšený
> na PLL. Kdo to chce spektrálně čisté, holt tam musí dát krystal a může
> ladící napětí měnit dostatečně pomalu. Možná i kvalitní krystal a
> oscilátor s nízkým šumem.

Ano, souhlas, záleží na tom, pro co je to určené, to už jsme si tu
ujasnili.  Už mi to běhá, mám LC VCO s tranzistorem a další s šutrem (
dolaďovaný varikapem ) a jede to s oběma.
Ve finální verzi tam zůstane ten krystalový osc. a varikapem.
>  Nedokážu si  představit, jak musí po vteřině skákat kmitočet nějakého
> méně stabilního oscilátoru synchronizovaný na 1pps impulzy.

To já také ne, právě poroto mě zajímá, jak ten signál z toho GPS modulu
bude vypadat. Navíc jak někdo zmínil - lze nastavit jakýkoliv kmitočet
nějakou konzolou, takže to bude nejspíš PLL nebo nějaká DDS pověšená
na.....  1Hz     :-)

Doufám, že až to Jirkovi dojde, tak se pochlubí.