10MHz z 16,384MHz ?

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Středa Listopad 5 11:14:21 CET 2014

Signál 1PPS z GPS vypadá tak, že jde o velmi krátký impulz (jednotky us) každou sekundu. Alespoň tak to vypadalo u mé GPS. Měl jsem dost problém podívat se na něj osciloskopem :-).

Ten libovolný kmitočet lze ale nastavit jen u toho čipu M8. Ne u libovolné GPS aby nedošlo k omylu.

Mezitím už víme jak signál z M8 modulu vypadá - Budu citovat z té druhé konference:

/Citace
"Jak jsem tady nedávno psal o nových modulech GPS, tak bych to chtěl po dalším pozorování trochu upřesnit. Generované kmitočty jsou sice "atomově" přesné ale nikoliv čisté. Takže v žádném případě nedoporučuji pro přímé řízení radiotechnických zařízení. Vždy tam musíme dát fázově zavěšené VCO nebo krystal do série. Rozsah generovaných kmitočtů je 1 Hz - 24 MHz s krokem 1 Hz. Desetiny Hz nejde zadat. Je možné zadávat i periodu v mikrosekundách (opět bez desetin), potom to bude generovat i zlomky Hz. Jako normál frekvence nebo času je to možné použít přímo."
/Konec citace

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
Sent: Wednesday, November 05, 2014 9:41 AM
To: HW-news
Subject: Re: 10MHz z 16,384MHz ?

Ano, souhlas, záleží na tom, pro co je to určené, to už jsme si tu
ujasnili.  Už mi to běhá, mám LC VCO s tranzistorem a další s šutrem (
dolaďovaný varikapem ) a jede to s oběma.
Ve finální verzi tam zůstane ten krystalový osc. a varikapem.
>  Nedokážu si  představit, jak musí po vteřině skákat kmitočet nějakého
> méně stabilního oscilátoru synchronizovaný na 1pps impulzy.

To já také ne, právě poroto mě zajímá, jak ten signál z toho GPS modulu
bude vypadat. Navíc jak někdo zmínil - lze nastavit jakýkoliv kmitočet
nějakou konzolou, takže to bude nejspíš PLL nebo nějaká DDS pověšená
na.....  1Hz     :-)

Doufám, že až to Jirkovi dojde, tak se pochlubí.